Fondo
Capa 19
Capa 18
mente sana in corpore sano
tel 676405935
Horari Dilluns a Divendres de
xec regal
Capa 13
Capa 1 copia

- Punció seca:

La punció seca és una tècnica que consisteix en la introducció d’una agulla d’acupuntura dintre del múscul, en concret, sobre el punt gatell o trigger point (punts que donen a més de donar dolor a la zona, donen dolor referir; p.ex. un punt gatell al tibial anterior pot donar dolor al dit gros del peu). És una de les tècniques més eficaces en el tractament de la patologia muscular (contractures), obtenint resultats espectaculars en la disminució del dolor des de la primera sessió i sense efectes secundaris ja que no s’introdueix cap substància a l’organisme. Cal advertir al pacient que la tècnica resulta una mica dolorosa i pot aparèixer un petit hematoma.

- Aplicació de ventoses:

Es tracta d’un dels mètodes terapèutics utilitzats a la Medicina Tradinional Xinesa amb la finalitat de provocar determinats estímuls cutanis i tissulars mitjançant la producció del buit. És una tècnica molt útil en el tractament de problemes als meridians degut a un estancament de sang o del Qi. També és eficaç per expulsar factors patògens externs sobretot del vent i del fred.
Consisteix en l’aplicació de ventoses sobre determinats punts d’acupuntura del cos. L’aplicació de ventoses en anglès s’anomena cupping (de “cup”, tassa), per això a vegades també s’anomena la “teràpia de les tasses xineses”. L’aplicació de les ventoses deixa normalment uns hematomes circulars provocats per la succió que solen desaparèixer en una setmana. La sang i les toxines s’exposen a la pell.
Estan indicades per ajudar a eliminar la retenció de líquids, per activar el sistema limfàtic, per eliminar toxines, per activar la circulació de la sang, per alliberar endorfines el que farà disminuir el dolor i inflamació, per reforçar el sistema inmunitari, per problemes musculars (contractures).

- Moxibustió
És una teràpia que forma part de la Medicina Tradicional Xinesa amb la que s’aplica calor estimulant punts específics del cos. El terme de “moxibustió” prové de la paraula japonesa Moe Kusa (Kao en llengua xinesa) que vol dir “Herba que crema”. La moxa es realitza mitjançant un cigar fet per la planta Artemisia Vulgaris que a l’encendre’s introdueix calor en els meridians i en certs punts d’acupuntura i serveix per reequilibrar l’estat de salut en general i per treballar trastorns més específics com la debilitat energètica, l’artrosi, problemes musculars crònics, etc.

home | empresa | fisioteràpia | acupuntura | lesions | teràpies | novetats | contacte